Omed.bg
Позвънете ни: +359 885 916 588
реклама


4 съвета за това как да се справим с тревожността без лекарства.

 
4 съвета за това как да се справим с тревожността без лекарства.

Когато отиваме на интервю за работа, говорим пред публика или  отиваме на първа среща, при някои от нас започва неконтролируемо  потене на  дланите, треперещи колене,  ускорена сърдечна дейност, а главите ни се  изпълват с непрекъснат поток от негативни мисли. Нашата енергия се канализира в контролиране на негативното и като резултат ние губим фокус върху това, как трябва да решим проблемите си.

Въпреки, че тревожността е естествен механизъм, предназначен да улесни оцеляването при хората, хроничното притеснение и безпокойство могат да ни лишат от щастие, тъй като започват да пречат на способността ни да имаме щастлив и пълноценен живот. За да овладеете  безпокойството си във всяка ситуация, следвайте тези четири ежедневни навика.

1. Упражнения

Упражненията  са от съществено значение, когато става въпрос за справяне с тревожността и това не се ограничава само до физически упражнения. Правенето на умствени упражнения може  да помогне на хората да идентифицират източника на своята тревожност. Това е най-простият, най-евтиният и най-ефективният начин за борба с тревожността.

Ако мисловните упражнения не са достатъчни, физическите упражнения са също  толкова безопасни и много ефективни за борба с тревожността. Ежедневните спортни  упражнения могат да ви помогнат да се превърнете  в по-спокоен и по-щастлив човек, с пълен контрол над живота си. Упражненията  освобождават ендорфини - химикали в мозъка, които ви карат да се чувствате добре - това ще помогне за повишаване на настроението и да намали стреса и тревожността. За да получите най-добър ефект от физическите упражнения,  правете ги  редовно – така ще  имате повече самочувствие и ще се чувствате по-здрави.

По-здрави на по-добри цени в най-добрите клиники в страната!

2. Зелен чай

Здравните ползи от зеления  чай са многобройни, вариращи от загуба на тегло до повишаване на силата на мозъка, но аминокиселина в този здравословен чай може да помогне и за лечение на вашата тревожност. Съставката в зеления чай, L-теанин, помага за концентрацията, носейки ви усещане за пълна отмора и  за липса на тревожност. L-теанин (получен от зеления чай) има значителни успокояващи свойства, без да е седатив, което го прави отличен избор за през деня.

В проучване, проведено през 2001 година се отбелязва, че  200 милиграма L-теанин, приет предварително, накарали податливите към тревожност участници в проучването да станат по-спокойни и по-съсредоточени по време на провеждания изпит. Това количество  може  да бъде получено и от зеления чай, без да е необходим прием на  добавки. Въпреки това, ще  ви се наложи да  пиете  от пет до 20 чаши, за да получите този ефект.

3. Приятно похапване

По време на атаките на тревожност, нивото на кръвната захар може да спадне значително. Поради това е важно да имате бърза закуска подръка. Храните, които сте обичали и сте яли много в детството почти винаги помагат. Храните, които намаляват раздразнението  и подобряват мозъчната функция, като например богати на хранителни вещества плодове и зеленчуци, могат да  помогнат за преодоляване на  безпокойството. 

Диетолозите  предлагат да изберете например: плодове (боровинки), зелени листни зеленчуци (спанак и зеле) и ядки (особено орехи). В дългосрочен план, диетата е от съществено значение за намаляване на нивата на тревожност.

4. Сън

Недостатъчното количество сън или твърде много дразнители от околната среда /например шум/  или дори гледането на телевизия, може да събуди негативни емоции и да допринесе за повишена тревожност.  Терапевтите предлагат  лесен начин да се справите с това:  да вземете решение за известно време, всяка вечер или през нощта (поне два часа преди лягане), да се откажете от нещата, които всъщност не харесвате и да правите само това, което ви харесва. "Това помага на заспиването и по-лесното възприемане на промените в живота ".

Въпреки, че постигането на спокоен сън може да изглежда невъзможно да се направи, трябва да намерите начин за прекъсване на цикъла, като се започне от избягването на кофеин. Леки до умерени упражнения също могат да ви помогнат  да заспите по-бързо. 

Спането е от съществено значение, за да бъдете щастливи и с пълноценен  живот.

Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!

6271

реклама

Коментари



реклама


Свързани статии