Omed.bg
Позвънете ни: +359 885 916 588
реклама


Хранене по време на менопауза: кои храни да включим и кои да изхвърлим от менюто си?

 
Хранене по време на менопауза: кои храни да включим и кои да изхвърлим от менюто си?

Менопаузата може да бъде много стресов период и засяга различни аспекти на вашето здраве и живот.

Приемете промените и преминете през този етап на живота си по здравословен начин. 

Менопаузата засяга едновременно вашето психическо и физическо здраве и може да ви бъде трудно да се справите с нея. Но ако поддържате здравето си и намалите стреса, можете да намалите неприятните симптоми.

Съвети за здравословно хранене по време на менопауза

Променете начина си на хранене!

Ако и преди менопаузата сте страдали от лениви черва и запек, сега е момента да се погрижите за това. Включете повече фибри  в менюто си и пийте много вода. Ако това не дава желания резултат, задължително се  консултирайте с лекар.

Пийте поне литър – литър и половина на ден, за да облекчите симптомите на менопаузата. В този период се въздържайте от консумацията на алкохол и тютюнопушенето и намалете приема на кафе и чай до една чаша на ден.

Пропускането на хранене обикновено е един от начините, по който се опитвате да редуцирате теглото си, но това е и начин да придобиете нездравословни хранителни навици. С напредването на възрастта обаче, трябва да помните, че метаболизмът ви намалява. В този период трябва да намалите приема на въглехидрати и да увеличите приема на фитоестрогенни храни ( соя, броколи ).

Увеличете приема на храни богати на калций и фибри и избягвайте храните с високо съдържание  на натрий и захар. 

По време на менопаузата е добре да поддържате тялото си в добра физическа форма. Бягането или леката физическо натоварване ще ви помогнат да подтиснете симптомите. Създайте си навика да правите упражнения поне 10 минути сутрин и 10 минути вечер, за да поддържате добра форма по време на този период. 

Много жени се оплакват от липсата на спокоен сън по време на менопаузата. За да промените това, намерете приятен начин да се отпуснете преди лягане, да изчистите ума си от неприятни мисли и категорично спрете приема на кофеин.

Менопаузата идва с резки промени в настроението и повишено ниво на стрес. За да се справите с това, започнете да практикувате медитация, дихателни упражнения или се посъветвайте със специалист.

Надяваме  се тези съвети да ви помогнат да намалите дискомфорта по време на менопаузата.

Беше ли полезна тази статия? Моля, споделете я с приятели и ни подкрепете. Така ще можем да правим здравето по-достъпно. Благодаря!

35669

реклама

Коментари



реклама


Свързани статии